Direct retour (food)

Direct retour (food).

Wanneer je een webshop hebt bestaat de kans dat een pakket niet bij de eerste bezorgpoging geleverd kan worden. Dat kan voor moeilijkheden zorgen wanneer je levensmiddelen en/of versproducten verstuurt. Bij MyParcel kan je dit gemakkelijk voorkomen door ervoor te kiezen het pakket na de eerste bezorgpoging direct retour te laten komen. Dit doe je door de verzendoptie Direct retour (food) voor je zending te gebruiken. 

Pakketten die je inlevert worden de volgende bezorgdag bij je klant geleverd. Kan je klant het pakket niet in ontvangst nemen? Dan gaat het pakket weer retour met de bezorger. De eerstvolgende bezorgdag heb jij het pakket met de versproducten weer retour.

Goed om te weten.

Voorwaarden Direct retour (food).

  • Alleen beschikbaar voor pakketten die je wilt versturen binnen Nederland.
  • Pakketten worden na de mislukte bezorgpoging direct retour gestuurd.
  • Bedoeld voor beperkt houdbare producten.
  • Alleen mogelijk met de bezorgopties Ochtend- of Avondlevering.
  • Een zending met de verzendoptie Direct retour (Food) is verzekerd te verzenden. De verzekering geldt voor schade opgelopen tijdens het bezorgproces. Niet voor het bederf van de producten.

Kosten Direct retour (food).

Aan Direct retour (food) zijn geen extra kosten verbonden bovenop het standaardtarief van je pakketzending.

0,- excl. BTW

Direct retour (food) instellen.

  1. Maak in de backoffice een nieuwe pakketzending aan.
  2. Vul de adresgegevens van de ontvanger in.
  3. Klik op Aangepaste bezorging.Kies voor Direct retour (food).
  4. Kies, indien gewenst, voor het toevoegen van de bezorgoptie Avondlevering.
  5. Lever je pakket in bij een PostNL locatie of laat deze ophalen middels de Haalservice.